La 15 mai 2015, Biroul de probaţiune Centru, mun. Chişinău, în cooperare cu Biroul Migraţie şi Azil din cadrul Ministerului Afacerilor Interne au organizat atelerul de lucru, cu genericul „Familiarizarea modului de funcţionare a birourilor. Identificarea domeniilor de interes comun, pentru o productivă colaborare de viitor”. La activitate au participat: Bodeaca Liubovi, şef al Biroului de probaţiune Centru, Popa Anastasia, şef adjunct al Biroului de probaţiune Centru, Popovici Vadim, şeful secţiei Centru a Biroului Migraţie şi Azil.
Republica Moldova realizează procesul de integrare al străinilor în baza prevederilor Legii nr. 274 privind integrarea străinilor în Republica Moldova. În calitate de coordonator al procesului de integrare pe teritoriul țării este Biroul Migrație și Azil.
Activitățile de integrare oferite:
• Sesiuni de acomodare socioculturală;
• Cursuri de studiere a limbii de stat;
• Accesul la serviciile medicale;
• Accesul la sistemul de protecție socială;
• Accesul la educație;
• Informare și consiliere privind modalitățile de acces la piața forței de muncă.
Atribuţiile Biroului Migraţie şi Azil întră:
• acordarea statutului de imigrant sau de repatriat;
• eliberarea, anularea şi prelungirea adeverințelor de imigrant cetăţenilor străini şi apatrizilor;
• eliberarea şi anularea confirmări de repatriere;
• elibirarea, la cererea persoanelor fizice şi juridice, invitaţiilor pentru cetăţenii străini şi apatrizi;
• eliberarea de vize de ieşire şi ieşire-intrare;
• prelungirea valabilității vizelor de intrare, cu excepţia celor diplomatice;
• întocmirea avizelor privind acordarea sau redobîndirea cetăţeniei RM şi înaintarea propunerilor privind retragerea cetăţeniei RM;
• luarea deciziilor privind stabilirea cu traiul permanent sau temporar pe teritoriul RM a cetăţenilor străini şi apatrizilor;
• efectuarea controlului respectării de către cetăţenii străini şi apatrizi a regimului de şedere în RM;
• ţinerea evidenţei cetăţenilor străini şi a apatrizilor care au interdicţie de intrare pe teritoriul RM şi etc.