Astăzi, 11 martie 2016, în incinta Secţiei de Evidenţă şi Documentare a Populaţiei (SEDP) sect. Buiucani, mun. Chişinău, a avut loc şedinţa de lucru a consilierilor din cadrul BP Buiucani şi reprezentantul SEDP sect. Buiucani. Întrunirea a avut un caracter informativ şi schimb de experienţă.
În cadrul întrevederii, părţile au purtat discuţii privind reintegrarea subiecţilor de probaţiune în viaţa socială şi asistenţa informaţională despre obţinerea actelor de identitate şi au abordat subiecte privind identificarea actelor necesare pentru obţinerea buletinului de identitate, diferenţa între viza de reşedinţă şi viza de domiciliu, familiarizarea cu Hotărîrea Guvernului 125 din 18.02.2013.
Ciobanu Angela – consilier de probaţiune din cadrul BP Buiucani a comunicat că „..Adeseori se face confuzie între "domiciliu" şi "reşedinţă". Din această cauză apar diverse variaţiuni pe această temă în scopul nobil de a aduce lămuriri suplimentare, ca: "domiciliu permanent", "reşedinţă permanent” ş.a., din acest motiv a rugat să fie explicat fiecare termen în parte şi care este diferenţa dintre “domiciliu” şi “reşedinţă” şi care sunt actele şi condiţiile necesare pentru a putea obţine viză de reşedinţă în sectorul Buiucani”.
Albot Iurie – şeful adjunct al Secţiei de Evidenţă şi Documentare a Populaţiei sect. Buiucani a informat că ,,domiciliul persoanei fizice este locul unde aceasta îşi are locuinţa statornică sau principală. Se consideră că persoana îşi păstrează domiciliul atîta timp cît nu şi-a stabilit un altul. Reședința persoanei fizice este locul unde îşi are locuinţa temporară sau secundară. Persoana al cărei domiciliu nu poate fi stabilit cu certitudine se consideră domiciliată la locul reşedinţei sale. În lipsa de reşedinţă, persoana este considerată ca domiciliată la locul unde se găseşte, iar dacă acesta nu se cunoaşte, la locul ultimului domiciliu.