Biroul de probaţiune Botanica, la data de 09 decembrie 2016, a desfăţurat în cadrul Liceului teoretic „Mihai Eminescu”, 2 lecţii infomative cu elevii claselor a IX-a, cu tematica: „Rolul şi importanţa instituţiei probaţiunii în societate, în contextul prevenirii şi profilaxiei fenomenului infracţional”.
În cadrul acestor ore, elevii au fost informaţi despre reperele istorice şi conceptuale ale apariţiei şi dezvoltării instituţiei probaţiunii atît în lume cît şi în Republica Moldova, originile cărora se regăsesc în cadrul sistemului de drept anglo-saxon, fiind rezultatul şi dorinţa de umanizare a justiţiei. Respectiv au fost informaţi despre cadrul juridic de reglementare a instituţiei probaţiunii, despre subiecţii probaţiunii, drepturile şi obligaţiile acestora, funcţiile organului de probaţiune, competenţa şi drepturile consilierului de probaţiune, despre avantajele pedepselor alternative ale detenţiei, nonprivative de libertate, scopul principal al cărora fiind resocializarea persoanei aflate în conflict cu legea, ca aceştia să nu piardă legătura cu societatea, familia, etc.
La activitate au participat şi doi subiecţi ai probaţiunii, fiind în evidenţă confrm prevederilor art.91 CP RM, liberarea condiţionată de pedeapsă înainte de termen din locurile de detenţie şi art.67 CP RM, munca neremunerată în folosul comunităţii, care pe exemple proprii au informat elevii despre acel pas greşit care a survenit în viaţă, anume comiterera infracţiunii, menţionînd despre calvarul pe care l-au trecut în locurile de detenţie, despre acţiunile de schimbare a comportamentului infracţional, recunoaşterea vinovăţiei, şansa acordată de organele de drept la resocializarea şi încadrarea în societate, precum şi despre importanţa probaţiunii cu întreprinderea acţiunilor de asistenţă şi consiliere. În acelaş context, aceştia au relatat despre factorii care determină dezvoltarea comportamentului infracţional, menţionînd despre impactul negativ asupra minorilor a consumului de băuturi alcoolice, a substanţelor narcotice, îndeosebi a celor sintetice din categoria etnobotanice, precum şi influienţa practicării jocurilor de hazard şi a prietenilor cu trecut infracţional ce propagă respectarea subculturii criminale.
Pe parcursul lecţiilor elevii au fost comunicabili, implicîndu-se activ în diverse discuţii. Activitatea desfăşurată a avut un impact pozitiv pentru elevi din perspectiva profilaxiei violenţei juvenile precum şi a educării unei poziţii civice active de respectare pe viitor a prevederilor legislaţiei în vigoare.