La 12 mai 2015, consilierii de probaţiune din cadrul BP Rîşcani, mun. Chişinău, au desfăşurat o oră informativ-educativă cu elevii claselor a VII-a, cu genericul ,,Nu lăsa drogurile să-ţi controleze viața” în incinta liceului Teoretic ,,Toader Babuioc”.
Scopul acestei activităţi a fost informarea elevilor privind consecinţele consumului de tutun, alcool şi droguri, în plan fiziologic, psihologic şi social precum şi efectele pe termen scurt, mediu şi lung ale consumului acestora.
În cadrul activităţii s-a discutat despre modul în care presiunea grupului şi publicitatea influenţează individul asupra consumului de tutun, alcool şi droguri, ceea ce îi va ajuta pe elevi să adopte un comportament adecvat asupra ispitelor.
Printr-o discuţie liberă, elevii şi-au expus opiniile referitor la beneficiile unui stil de viaţă sănătos, importanţa activităţilor sportive în creşterea tinerilor şi în dobândirea unor aptitudini şi abilităţi sociale care să contribuie la dezvoltarea lor ca adulţi.
Există multe cauze care îi împing pe tineri spre dezumanizare prin consumul de droguri. Cei mai mulți încep sa consume droguri din pura curiozitate de a cunoaște efectele pe care le au asupra lor sau din dorința de a avea noi senzații, noi trăiri ori să atingă o anumită stare fizică şi psihică de bine, de exaltare şi de destindere. Consumul de droguri poate fi incitant sau provocator. Unii sunt tentați sa înfrunte riscurile fără a fi opriți de cuvinte precum pericol, dependenţă sau moarte. Dorința de afirmare în faţa grupului, precum şi teama că vor fi respinși, că vor fi izolați de către grup dacă refuză propunerile prietenilor care au inițiat această acțiune, îi fac pe aceștia să nu ia în considerare riscurile la care se expun. Presiunea grupului este determinată în stîrnirea curiozității, anturajul este cel care ajută sau nu, la dezvoltarea în bine a personalității adolescentului, în funcție de nivelul stimei lor de sine, de gradul de profunzime al idealului lor în viață, de raporturile cu familia, de rezultatele lor școlare, de imaginea pe care o au despre sine şi pe care vor s-o creeze celorlalți. Personalului didactic le-a fost propus să informeze un număr cît mai mare de elevi, în vederea reducerii consumului de astfel de substanțe.
Copii înțeleg cel mai bine şi conștientizează efectele şi consecințele consumului de droguri dacă ei sunt implicați în diverse campanii antidrog, devenind factori de influențare a tinerilor în diminuarea consumului de droguri. Aceştia dacă sunt invitați să fie creativi şi dacă sunt mereu antrenați în activități care să le ridice stima de sine şi să le valorifice statutul de elev şi de cetățean al comunității, atunci astfel de cazuri ar putea fi evitate.